joi, 16 decembrie 2010

Trei ani utili

În anul 2008, la 8 februarie a luat fiinţă blogul bibliotecilor şcolare din judeţul Harghita. Aceste amintiri nu reprezintă doar nostalgie, ci au şi o mare valoare în vremea modernă a schimbării muncii bibliotecarului.

Pentru a lua naştere blogul nostru, au trebuit câteva impulsuri. Prima a fost Conferinţa Internaţională a Bibliotecarilor Şcolari Maghiari organizată la Sfântu-Gheorghe în vara anului 2007, unde am însuşit strategia realizării blogului. Din fericire am cunoscut numeroşi colegi din ţară şi din străinătate, care a ajutat mult în munca mea.
Trei ani mai târziu am rămas prieteni, şi ţinem legătura în continuare cu bibliotecarii cu care am participat la conferinţă. Relaţiile au mare importanţă în ajutorul reciproc.
Colegii mei m-au ajutat şi m-au încurajat să creez blogul respectiv şi în limba română.
Ce s-a întâmplat în trei ani? Multe lucruri importante. Cei trei ani de muncă (uneori muncă colectivă) au dat dovadă de raţiune, că toate cele făcute sunt utile, informative, şi folositoare pentru buna cunoaştere a lumii biblioteconomiei şi ştiinţei informării.
În cei trei ani am realizat mai multe programe valoroase, printre care:
- în 2008 luna noiembrie am organizat cu prietenii noştri din judeţul Covasna o zi metodică la Băile Tuşnad. Organizatorii acestui program au fost Kiss László, bibliotecarul liceului teoretic Mikes Kelemen din Sfântu-Gheorghe, Urkon Judit, bibliotecara din Băile Tuşnad şi eu însumi, Borbé Levente, bibliotecarul liceului teoretic Márton Áron din Miercurea Ciuc.
- am creat şi o adresă de e-mail pentru grupa bibliotecarilor judeţului Harghita, pentru informarea reciprocă despre evenimentele şi informaţiile noi. Aici trebuie amintită munca colegei mele din Casa Corpului Didactic al judeţului Harghita, Márdirosz Ajka, care a dat dovadă de respect faţă de munca organizată de ea.
- dintre organizări mai pot aminti şi aducerea în Miercurea Ciuc a filialei facultăţii de Biblioteconomie şi ştiinţa informării a Universităţii Transilvania din Braşov. Împreună cu colega mea Egyed Daniela din Liceul de Artă Miercurea Ciuc, am încurajat colegii bibliotecari din judeţ să se înscrie la această facultate. Acum toţi cei înscrişi din judeţul nostru sunt în anul trei. La filială au venit şi patru colegi din judeţul Bacău. Aproape toţi sunt deja bibliotecari. În anul precedent eu am fost primul bibliotecar din judeţul nostru care am reuşit să termin această facultate, iar după un an au terminat şi colegii din zona Topliţei. Datorită reuşitei încurajării au terminat facultatea şi numeroşi colegi din judeţul Covasna.


Acum toţi bibliotecarii din judeţ recunosc utilitatea blogului. Blogul nostru în cele două limbi (română şi maghiară) se bucură de o utilizare internaţională.

Borbé Levente,
Bibliotecarul Liceului Teoretic Márton Áron

Niciun comentariu: