joi, 30 iunie 2011

Au terminat facultatea de biblioteconomie şi ştiinţa informării din judeţul Harghita numeroşi colegi în domeniu!

În urmă cu trei ani, împreună cu colega mea din Liceul de Artă, am încercat să organizăm pentru bibliotecarii cu studii medii aducerea filialei unei universităţi care are în domeniu specialitatea de biblioteconomie. După câteva minute de „frământare” m-am gândit că cea mai potrivită ar fi Facultatea de Litere cu specialitatea biblioteconomie şi ştiinţa informării a Universităţii Transilvania din Braşov. Propunerea a fost a mea, fiindcă am cunoscut mai bine această facultate.

După alegerea facultăţii am ţinut o şedinţă pentru bibliotecarii şcolari din judeţul nostru, unde mulţi colegi au acceptat propunerea noastră şi au vrut să se înscrie la această facultate. Adunarea oamenilor pentru înscrierea la facultate nu a mers fără dificultăţi. Facultatea din Braşov a acceptat ideea de filială în Miercurea Ciuc cu condiţia să „recrutăm” 30 de inşi în acest scop. Împreună cu Daniela, cu multă fermitate am hotărât să nu renunţăm până nu atingem obiectivul ţintă. Din fericire, cu ajutorul directorului Doru Dobreanu şi lucrătorii Colegiului Naţional Octavian Goga am reuşit să se înscrie la această facultate colegii bibliotecari şcolari din judeţul nostru. Am obţinut de la Facultatea de Litere crearea filialei la noi în oraş.

Nu numai bibliotecarii şcolari au vrut să urmeze această facultate, dar şi bibliotecarii publici sau alte persoane care lucrau în învăţământ. În primul an la filială au venit cinci colegi din judeţul Bacău. Din păcate aceşti colegi nu au mărit semnificativ numărul persoanelor înscrise, pentru că trei s-au retras din grup.

Oricum sunt fericit că aceşti oameni înscrişi au rămas până la capăt, au dat dovadă de simţul responsabilităţii faţă de profesie în toţi cei trei ani şi au reuşit să termine facultatea.

Pot să spun (confirm) cu bucurie că proiectul nostru cu colega mea a fost unul reuşit, toţi cei înscrişi dând licenţa anul acesta la Bucureşti. Este cunoscut faptul că în judeţul Harghita marea majoritate a bibliotecarilor şcolari sunt cu facultate. Unii au ales Facultatea de Litere din Cluj Napoca. Ei vor termina facultatea anul viitor.

Cei care au reuşit să termine facultatea, merită o „prezentare”: Antal Olga, Bereş Mihaela, Bölöny Melinda, Codarcea Livia, Crăciun Mariana, Csíki Ildikó, Dáné Melinda Márta, Dénes Tünde Sára, Dănilă Elena, Dima Irma Andrea, Doboş Veronika, Egyed Daniela, Fekete Erzsébet, Gábor Emilia, Gagyi Melinda, Gálovits Rózsa Emese, Karda Zsuzsanna, Kátay Erzsébet, Kelemen Rebeka, Kisfaludi Erika, Kovács Edith, Kozma Anna, Matei Ramona, Molnos Melinda Enikő, Niţu Enikő, Pantilimon Júlia, Péter Gabriela, Simó Ildikó, Szász Enikő, Székely Edith, Urkon (Dánél) Judit.

Felicitări!

Borbé Levente

Niciun comentariu: